Ahad, 31 Mac 2013

~DOA HARI LAHIR~

Bissmillahirahmanirahim....

Alhamdulillah pada hari ini 31/3/2013...Ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan pd tahun ini yg ke-23. Terima kasih juga untuk rezeki yg Engkau kurniakan. Terima kasih utk setiap cubaan yg Engkau turunkan. Terima kasih utk bakat serta ilham yang Engkau anugerahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang Engkau berikan kepadaku...dan terlalu sedikit pengabdianku terhadapMu.
Engkau tetap terima walau terkadang aku leka, aku alpa, aku tersilap dan khilaf dalam menafsir makna dalam setiap kurniaan dan dugaaan yang telah Engkau berikan. Namun begitu besar kasihMu... Engkau tetap memberikan serta melindungi aku walaupun terkadang aku kalut merungut ketika saat-saat lemahku datang. Aku tidak pernah menafikan hakMu sebagai Khalid walaupun terkadang aku terbuai dengan kesedihan dan kesakitan yang amat pedih.

Ampunkan aku Ya Allah apabila aku merintih nasibku di hadapanMu, Jika bukan kepadaMu. kepada siapa lagi yang harus ku mengadu? Aku tidak pernah menyesali akan kewujudan ini Ya Allah...namun aku hanyalah hambaMu yang dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran. Ada masanya aku goyah keimanan. Ada masanya aku hampir terikut bisikan syaitan. Namun dengan limpahan kasih sayangMu, Engkau menarikku kembali jauh daripada kesesatan.

Dalam usia begini..aku ingin menjadi lebih dekat padaMu Ya Rahman. Dalam usia yang makin jauh ini...aku ingin lebih merinduiMu Ya Rahim. Dalam usia meningkat ini yang ku inginkan hanyalah  ketenangan, kekhuyukan utk beridah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih pada yang sudi.

Ya Muhaimin..pimpinlah tangan hambaMu ini... pimpinlah hati hambaMu ini...pimpinlah langkah hambaMu ini akan sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. Ya Al Quddus...sebagai hambaMu yang hina dina ini, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku, bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meneliti tititian siratulmustakimMu dengan tenang dan mudah tanpa cela.

Ya Allah.. semoga dengan pertambahan usiaku ini berikanlah aku kekuatan dan ketabahan untuk mengharungi kehidupan yang penuh dengan halangan dan cabaran, jadikanlah aku anak yang solehah yang mampu menyejukkan hati kedua ibu abahku, Engkau peliharalah seluruh ahli keluargaku daripada sebarang musibah kurniaan lah mereka kesihatan yang baik serta murahkan rezeki mereka, jadikanlah adik-adikku anak-anak yang soleh yang mampu menjaga ibuku serta diriku, permudahkan urusan adik-adiku menjadi ketua keluarga selepas kami kehilangan ketua keluarga kami, terima kasih Ya Allah, Engkau telah pinjamkan kami seorang ABAH yang penyayang, seorang yang tidak lupa akan tanggungjawabnya sebagai seorang abah kepada anak-anaknya, seorang abah yang memberikan pendidikan kepada anak-anaknya tentang ilmu dunia dan akhirat...terima kasih Ya Allah aku membesar dengan belaian dan kasih sayang seorang Abah & Ibu yang mementingkan nilai keislaman dalam diri setiap anak-anaknya... Ya Allah aku redha dengan ketentuanMu, tempatkanlah Abahku di dalam kalangan orang-orang yg Soleh walaupun aku tidak sempat menatap wajahnya buat kali terakhir. Aku tahu Engkau tidak akan memberikan ujian kepada hambaMu sekiranya hambaMu tidak mampu.

Ya Allah kepadaMu juga aku mengharapkan diberikan aku jodoh yang baik, yang mampu mendekatkan aku kepadaMu, yang mampu mendidikku agar tidak melupakan segala SuruhanMu dan meninggalkan segala laranganMu, Berikanlah aku kejayaan yang cemerlang dalam pelajaran. Berikanlah aku kejayaan di dunia & di akhirat.

Terima kasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku. Engkau Maha Besar..peliharalah aku serta adik-adikku si yatim agar terus berpegang teguh pada taliMu.

Terimalah permohonan hambaMu yang sedang bermusafir di bumiMu ini Ya Al-Mudzill.

Amin Ya Rabbul Alamin...

AL-FATIHAH BUAT ALMARHUM ABAH TERSAYANG....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...